26 Ocak 2010 Salı

Her intihar, biraz Kıbrıs meselesine benzer

Daha önce de düşmediğim o çukura bu sefer de düşmeyeceğim. Öyle beylik cümleler kurmayacağım. Bu önermenin tersi de geçerlidir gibi bir yanılgıya düşmeyeceğim. Koca koca kurumlar, onu da dolduran adamlar varken bir de ben buradan ahkam kesmem ama gördüklerim doğrultusunda benim kendi camımın arkasından atıp tutarım.

Ne alakası var dersiniz diye düşünüyorum. Bu Kıbrıs meselesine çoğu kişinin pek yüzeysel yaklaştığını düşünüyorum buna ben de dahil edilebilirim. Aynen intihar sonrasında adam kız yüzünden intihar etti der gibi. Halbuki o intiharın sadece son noktasını o kişi oluşturmaz mı? Damlayıp damlayıp göl olma hali. Bir nevi -den hali. Hani ver-kurtul diye anılan ekip de, vatan millet Sakarya takımının da yaklaşımı da benziyor.
Şu an Kıbrıs halkı Türkiye' yi bekliyor der gibi "Gencecik adam gitti" kısmı var bir de. İyi de acaba gençlik, yaşlılık gibi kavramlar acaba ne derecede göz önünde bulundurulmuştur bu eylem esnasında.

Ölünce kurtuluş olduğu ya da kalıp devam etme konusunda asıl benzeyen taraf, kimse sonunda ne olduğunu kestiremiyor olması. Verip kurtulan mı kârda yoksa KKTC yavru vatandır, yavru vatan ayrılamaz ekibi mi?

Her intihar biraz Kıbrıs meselesine benzemektedir. Bu tabi dünyanın çeşitli yörelerinde, Tamil gerillarının sıkıntıları, Moritanya' daki kıyımlara benzemektedirle sürdürülebilir. Aklıma geldi öyle işte. Sahi Darfur ne olacak? sonunda!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder