4 Ekim 2011 Salı

Pişmiş kelle

İstatistiğe yeni bir yaklaşım getiriyorum. Türkiye' de hiç birşeye ait veriye ulaşamadığımdan dolayı artık bazı gençleri bu işle görevlendiriyorum. ilk vereceğim görev Türkiye' deki kelle tüketimi.

Kesimi yapılan büyükbaş ve küçük baş hayvanların başlarının ne şekilde değerlendirildiğini, bunların ne kadarının pişmiş kelle olarak alındığını, pişmiş kelle olarak kullanılan bu başların fiyatları, şehir bazlı fiyat değişikliklerini, beyinli ve beyinsiz satılabilen bu ürünün beyinin yarattığı fiyat farkı ve talep durumunun incelenmesini istiyorum. Beyine verilen maddi değeri bilmek istiyorum.
Ayrıca nihai tüketicinin bu kelleleri yerken hayvanın yüzündeki gereksiz ağız dolusu gülme şeklinden iştahlarının ne şekilde etkilendiklerinin bilmeye hakkım var. Bu kellelerin ne kadarı gerçekten belirlenen büyüklükte sırıttığını, sırıtıyorlarsa neden, sırıtmıyorlarsa neden sırıtmadıkları açıklanmalıdır. Bu sırıtışın sırrı kesim esnasındaki canayakın tavır mı yoksa geçirdikleri uhrevi hayatın nihayete ermesinden mi kaynaklanmaktadır? Bunları bile öğrenmek istiyorum artık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder