6 Haziran 2014 Cuma

Kursk Denizaltı Kazası - 2000


Yaşım elverdiğince hatırlayabildiğim tek denizaltı kazasıdır Kursk. Kuzey Buz Denizi yakınlarında batan Rus denizaltısının hikayesidir bu. Günlerce televizyonda, kurtarılamayacaklarını bildiğimiz insanların nasıl kurtarılamadıklarının hikayesi. Patlamalar sonrasında içinde yaşayan mürettebat olduğu halde imkanlar elvermediği için kendi haline terk edilen. Yeri, yurdu, mürettebatı bilinen fakat işin fıtratında var olan! bir kurtarılamayış hikayesi. 

Geçtiğimiz günlerde Kursk' un kalıntıları çıkarıldı. Ne sebeple bilmiyorum ve merak da duymuyorum. 

Tek hatırladığım o günlerde Büyük Rusya'nın kimsenin yardımına muhtaç olmadan bu kurtarma işini yapabileceğini tüm dünyaya ilanı ve mürettebat yakınlarının yakarışları.

Üzerinden 15 sene geçmiş, anıtlar, taziyeler ve bir kaç ton metal. Hepsi bu. 

Ben bunları niye anlattım? 

Denizaltıları seviyorum. Terk edildikleri yerden bir adım bile oynamadan kalıyorlar. İçinde türlü işkence, yakıcı gaz, toz, hayatlarla.
Sonra bir gün her ne sebeptendir bilinmez yattıkları yerden dürtülerek uyandırılmaya çalışılıyorlar. 





1 yorum:

  1. Merhaba Blog okurları ve yazarı arkadaş, Paylaşımlar için teşekkür ederim.
    Blog takipçisi ve izleyicisi kazanmak için ne gereklidir ? cevabını detaylı şekilde
    Blog takipçisi
    Başlıklı yazıda bulabilirsiniz. 2019 Sevgililer Gününde En çok hangi Kelimeler Arandı Merak ediyormusunuz ?
    Trend 14 Şubat
    Başlıklı yazıda bulabilirsiniz iyi bloglamalar.
    En imkansız aşk hikayesi için
    Aşk hikayesi
    Başlıklı yazıda bulabilirsiniz iyi bloglamalar.

    YanıtlaSil