8 Aralık 2009 Salı

The Ballad of Reading Gaol

1- “Ben soru sormam hesap sorarım.” Polat Alemdar (yüzde 17)
2- “Ölüm ölüm dediğin nedir gülüm? Ben senin için yaşamayı göze almışım.” Polat Alemdar (yüzde 13)
3- “Kurtlarla yaşayan ulumayı öğrenir.” Polat Alemdar (yüzde 15)
4- “İki kişinin bildiği sır değildir.” Aslan Akbey (yüzde 16)
5- “Sonunu düşünen kahraman olamaz.” Polat Alemdar (yüzde 15)
6- “Ne sevdiğim için yaşayabiliyorum, ne vatan için ölebiliyorum.” Polat Alemdar (yüzde 14)
7- “Devlet cinayet işlemez, idam eder.” Doğu Eşrefoğlu (yüzde 10)

gibi dev sözler kullanılmış Kurtlar Vadisi'nde bugüne kadar. Bunları nasıl mı seçmişler? STAR TV' de yapılan anket sonucu en çok oy alan 7 replik bu şekilde bir araya gelmiş.

Peki bu laf salataları olmadan bunları kitap halinde de anlatıyorlar gel be adam onu oku dediğin zaman kim okuyacak? Sen kimin okuyacağını hala soruyorsan zaten temelde çok büyük hata içine düşüyoruz.

Gelelim bugünlerdeki saplantım Ezel'e. İlk iki bölümünü izledim. Fakat izlerken aklıma ben bunu bir yerden hatırlıyorum fikri yer etti, büyüdü hatta ur oldu, ta ki Monte Kristo Kontu ismi aklıma gelene kadar. Aynısı demiyorum ama bu kadar da alıntı yapılmaz. Madem yapıyorsun bari şanına yaraşır şekilde yap. Ezel' e Kumarbaz'ı okutmuşsun gördük, bravo ama diğer tarafta Machiavelli'nin "Prens"i, Adam Smith' in "Milletlerin Zenginliği" gürlüyor. Hadi onu da geçtim adam, Balonla iniyor o devirde atla dolaşırken herkes. İlk gelişini helikopterle yapın adamın. Cavit Çağlar'ın helikopteri ne güne duruyor.

Geçen sezon, Damdaki Kemancı ile Elveda Rumeli' nin benzerliğine susma hakkımı kullandım ama bu sefer o kadar susamayacağım. Artık bunlar sır kalmasın. İki kişinin bildiği zaten sır olmaktan çıkar değil mi sevgili Kurtlar Vadisi' nde raftinge gidenler seçkinler?

NOT:Tuncel Kurtiz' in Wilde' dan Reading Hapishanesi Baladı, Türkçe daha bir güzel duyuldu. Tuncel Kurtiz etkisi ne de olsa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder