1 Kasım 2010 Pazartesi

Apres Moi Le Deluge

Okuyan,

Ben frankofon değilim ama denk geliyor artık. Bahis açma bu konuya. Benim söyleyeceklerime kulak kabartmanı istiyorum. İzmir' den gelen geceleri sıcak ve neşeli, gündüzleri soğuk ve mikroplu havayı teneffüs ettiğimden sanırım hastalandım.
Yatakta kendimi yormamak ve insanı tedavi ettiğini gördüğüm güzel kadın ve sesini yemekten sonra alırken, Regina Spektor' un Apres Moi' nın ne demek olduğunu bu güne kadar neden merak etmediğimi merak ettim. Çünkü merak etmem için gereksinimler;

1. Regina Spektor' u seviyorum.
2. Üstelik en sevdiğim şarkılarından biri
3. İsmi Fransızca, Sözler İngilizce, bir kısmı Rusça

Bu kadar veri söz konusu ise bunun şifre içeren KGB iletisi olduğuna bile varabilirim. Çok şükür, soğuk savaş bitti de bu satırı yazan ellerim demir parmaklıkların arkasına kilitlenmedi.

Genelde biraz araştırıp öğrendiğim şeyleri paylaşmayı sevmem. Nasıl cebimizdeki parayı durup dururken kimseye vermezsek, zaman harcayarak elde ettiğimiz şeyi, belirli bir bedel olmadan paylaşmam ya da ihtiyaç kalemi olmasını beklerim.


Madde madde merakımı, maddeler üzerinden anlatacağım.
1. Regina Spektor' u sürekli seviyorum. Sevgimde süreksizlikler olmayacak. Büyük ihtimalle de sevgim ivmesiz olarak sürecek.
2.En sevdiğim şarkılarından birinin ismi aslında “Après moi, le déluge”' den geliyor. Yani
"Benden sonrası tufan..." Bu söz Louis XV.(1710-1774)' e ait. Diğer bir görüşe göre Madame de Pompadour (1721-1764) yani sevgilisine ait.

Olaya yaklaşımımıza bağlı olarak Louis XV' in bu sözü, halefi Louis XVI' nın devrimden bir gün önce günlüğünde "Bugün kayda değer hiçbir şey olmadı" sözünden çok daha ileri görüşlü bir söz olduğu kesin.

3. Şarkının Rusça kısmı da Boris Pasternak' ın bir şiirinden

February. get ink, shed tears.
Write of it, sob your heart out, sing,
While torrential slush that roars
Burns in the blackness of the spring.



NOT: Bu söz Yunan kökenli çıktı.

ἐμοῦ θανόντος γαῖα μιχθήτω πυρί·
οὐδὲν μέλει μοι· τἀμὰ γὰρ καλῶς ἔχει.
(Tragicorum Fragmenta Adespota)
Yani;

When I die, let earth and fire mix:
It matters not to me, for my affairs will be unaffected.

Ben çevirmedim, merak etmeyin.

NOT 2: Regina Spektor' un en sevdiğim şarkısı şüphesiz "Lady"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder