20 Ekim 2010 Çarşamba

Aç-Kapa

Teknolojinin ulaştığı noktada hala her şey temel çözümlerle hallolması beni ziyadesiyle rahatsız ediyor. II. Dünya Savaşı' ndaki Rus tankı gibi her şey iki kolla çözülebilir halde olsun ki, herkes üstesinden gelsin diye mi düşünüyorlar bilmem ancak televizyon da, bilgisayar da, X-ışını difraksiyon cihazı da aç-kapa yaparak düzelmesi beni artık rahatsız etmeye başladı.

Problem seviye olarak aç-kapa ile çözülebiliyorsa, bana hiç ulaşmadan siz onu tamamen ortadan kaldırabilirsiniz gibime geliyor. Haksızsam haksızsın da diyebilirsiniz. Amaç bana teknolojik bir problemi çözdürerek, egomu kuvvetlendirmek ya da hala makineler çok aciz, o kadar aciz ki aç kapa yapmazsam çalışamazlar gazı sağlamak mı? Şayet bunu düşünüyorlarsa verdiğim paradan ayrılan innovasyon payının tamamının teknolojik AR-GE yerine sosyolojik AR-GE' ye de ayrıldığını düşünmeye başlayacağım.

Benim için aç-kapanın tam manasını koruyan bir tek ARTEMA var. Şener Şen oynadığı reklam serisi, aç-kapa ile aramızı ısınmasını sağlamış, musluk dünyasında bir devrim niteliğinde bir harekete sebep olmuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder