5 Temmuz 2011 Salı

Alt Tarafı Deniz



Askerden geldiğim tarihten beri toplamda 2 saat televizyon ya izlemişimdir ya izlememişimdir. Bir taksimetre takmadım maalesef televizyona. Bunu övünülecek bir davranış olarak anlatmıyorum. Ancak tepedeki fotoğrafın manası bu konuyla ilintili olduğunu için bunu da anlatma gereği hissettim. Güncelle ilişiğim kesiliince hemen geçmişe döndüm. Ecdadımızı sürekli Mohaç kapılarında, Adalar' da, Modalarda değil biraz da unutulmuş hikayeleriyle anıyorum. Morse yazısı da zaten bu konunun bir aynası niteliğinde. Orada da bahsettim. Emperyallerden biri olunca teknolojik gelişmeler için size geliyorlar. O zamanlar DPT, TÜBİTAK da yok ki genç ve orta yaşlı bilim adamlarını desteklesin.

Biliyorsunuz ben de denizaltıları seviyorum. Sevgi olunca bi bakıyor insan nedir ne değildir diye. İlk denizaltımı havuzda kafama kova geçirerek, iç basınç ile dış basıncı dengeleyerek su altında nefes tutma ve kova içindeki havayı kullanmak suretiyle, yüzeye yakın olarak 3 dakikalık deneme dalışlarıyla yaptım. Düşük maliyetli, herkesin evinde yapabileceği, Deryalı Günler denizaltım halktan da gerekli ilgiyi gördü. 1775' ta David Bushnell tarafından yapılan "Tosbağa" denizaltısı New York' taki HMS Eagle'ı batırmaya gidip boş dönmesiyle, denizaltının da savaşmak için bir platform olduğu ortaya çıktı. Aslında sıkıntı denizaltı yapmakta değil ona motoru yerleştirmekte oldu.

Yukarıdaki foto da yine Dünya'da bir ilki gösterdiği için koyma gereği hissettim. Abdülhamid(Nordenfelt II) ve Abdülmecid(Nordenfelt III) dünyadaki ilk torpidolu denizaltı uygulamaları olarak denizcilik tarihinde yerlerini aldılar. Bak sen köhnemiş Osmanlı' nın yaptıklarına! Hemen padişah kovuldu, meclis açıldı.

Şimdi burada bir şeyler öğrendiysek, hemen unutabiliriz.

Bunda büyütecek ne var, alt tarafı deniz!

NOT:Artık adım kesin Neo-Osmanlı olarak çıkmalı. Namatbu zahiri terfikam yakında istibdadın gölgesinde yazamaz hale gelebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder