1 Kasım 2009 Pazar

Bir Saz Bir Usta

TRT 2' nin bana yaptığı en büyük iyiliklerden biri Resim Sevinci diğer . İlber Ortaylı İle... programı ha Hikmet Şimşek ile Pazar konserlerini es geçemem ama Bir Saz Bir Usta kapı kapı geziyorlar Anadolu' yu çeşitli saz ustalarını yayınlıyorlar fakat işi ya ustalar hafife alıyor ya televizyon.
Yahu arkadaş bütün enstrumanlar için gerekli olan testere, keser, torna tamam bitti gitti. Basit bile olsa insan biraz ballandırır lak lak eder. Hepsi ağız birliği etmiş gibi işte ondan olur öbürü olur, ceviz olsun, dut varsa o ağaç olsun biri der yok arkadaş ağaç kuru olsun yeter.
Yani kanlarına işlemiş tevazu. Hoşuma gitmedi böbürlensene biraz. Rekabet çıkarsana, buradan tüm cura yapımcılarına sesleniyorum diye benim gibi kimse yapamaz diye.
İşte televizyon olsa 18. yüz yılda Stradivari' nin çağında, onu da çıkarırdı RAI işte bir saz bir Usta' ya görürdük işin aslını astarını.
Bizim Denizlili cura ustasının eğer gelecekte yaptığı curalar Stradivarius gibi satılırsa kan çıkarırım bu da böyle biline.
Kalın sağlıcakla

"Önce Şiir Vardı" da çok nefis program. En son izlediğimde ilhan berk' e el salladılar büyük ihtimalle cennete. Sevdim pek

2 yorum:

  1. valla gazanfer bey bence problem daha çok göçebelikten kaynaklanıyor olabilir - hangi ağaç varsa ondan yapalım fikri... ne dersiniz? yoksa sadece tevazu mudur?

    YanıtlaSil
  2. zurna yapımcısında bu boşvermişliği hissettim. Tabi buradan tüm zurna yapımcılarını tenzih ederim. Bende bıraktığı intiba bu şekilde ama her ağaçtan da olmaz ki o zaman her mezarlığın yanına kuralım atelyemizi, torna keser tamam
    olmaz efendim yediremem

    YanıtlaSil