19 Kasım 2009 Perşembe

Doğum Günü

Başlıktan da anlaşılacağı üzere benim en çok ilgimi çeken, bir o kadar da sıkıntı yaşadığım konudur doğum günleri. Diyeceksiniz ki nesi sıkıntı yaratabilir doğum günlerinin? Hakkınız da var sormaya gerçekten insanı sıkacak pek bir yanı yok ama işin özüne baktığınızda kutlanması gerekli olup olmadığı konusunda gerçekten kafama tam oturmamış bir kavram. Mavradan yok efendim kapitalist sistemdi, ekolojik ortamdı gibi naralar atmadığım anlaşılmış olsa gerek bugüne dek.
Önemli Günler ve Haftalar adlı kitabı hepimiz ilk okulda tanımış en az birini net olarak hatırlıyoruzdur. Benim en çok ilgimi çeken Yerli Malı Haftası' ydı. Bilmiyorum hala kutlanıp kutlanmadığını ama kutlanmadığı konusunda duyumlarım var. Şimdi kutlanmaması için sebeplere bakalım. Hemen yine bu haftanın kelimeleri nelerdir inceleyelim: Yerli, Mal, Hafta. Bu minvalde kutlanmaması için iki durum söz konusu olabilir.
1.Tüm mallar yerlileştirilmiş, kutlamalar yerini bulmuş
2.Tüm yerliler mallaşmıştır.

Dolayısıyla önem kaybı söz konusu olmuştur. Kabotaj Bayramı da bu şekilde önemini yitirenlerden. Belki ilk yıllarda kendi limanlarımızdan yolcu, yük taşıyamamamızdan dolayı her 1 Temmuz da coşkulu kutlamalar yapılır-mış. Şimdi TRT 1' de haberlerde yalnızca yağlı direkte koşturan çocukları hatırlıyoruz. Demek ki bu bayram da ona olan alışkanlıklarımızı ya da bize olan katkısını kanıksamamıza sebep olmuş ki artık umursamıyoruz.

Ancak bunu 29 Ekim ya da 23 Nisan gibi günler için söylememize imkan yok. Çünkü bize olan etkisi her gün hatırlanan bayramlar. Cumhuriyet' in pozitif etkilerini günlük yaşamda sürekli hissetmemizden dolayı, ya da dünya üzerinde sadece çocuklar için bayram kutlayan bir ülke oluşumuz(Biliyorum Meclis de açıldı o gün)bu bayramların coşkusunu arttırıyor.

Diyeceksiniz ki hakkınızla bu kadar okuduk hani doğum günleri. Şimdi o konuya eğiliyorum. Bizim doğduğumuz günler içinde bulunduğumuz toplumda henüz fark yaratmamış günler. En azından benim için. Dolayısıyla bu yapılacak kutlama bir süre sonra "Yerli Malı Haftası" halini alarak beni çok üzecektir. Ben 23 Nisan kıvamında bir insan olduğum gün ki benim için en mutlu gün olacaktır. İşte o zaman doğum günümü, yurt içinden, yurt dışından, yavru vatan Kıbrıs'tan, Türkî cumhuriyetler'den ve hatta dış temsilciliklerden tebrik mesajı almadığım zaman üzülürüm.

1 yorum:

  1. Doğumgünleri de olmasa insanların birbirine hediye alıp vereceği yok! Ne güzel işte...

    YanıtlaSil